Nechte to na něm

18.12.2024

Stopnete nežádoucí chování a pozvete si žáka na rozhovor po hodině. Trpělivě vysvětlujete, pracujete za oba a výsledek nic moc?
Zkuste koučovací přístup. Koučové říkají: "Nechte to na něm."
Řešení situace totiž nezmění vaše vidění světa. Vztah, pochopení i posun je třeba vybudovat ze zdroje situace, a tím je žák.
Dítě vám zvládne popsat, co se ve třídě dělo. Jak situaci vnímalo? Co si o ní myslelo? Co svým chováním chtělo získat? Pokud se na to ale zeptáte.
Není tolik důležité, jak byste se zachovali vy. Důležitější je, proč a jak přemýšlí, jak se cítí a chová váš žák. To je klíč k tomu, jak to přenastavit, nebo alespoň nešlápnout úplně vedle. (Naučit se princip koučovacích otázek, a pár si jich uložit do paměti, pomůže.)